Het eerste contact.

Het moment van overlijden is een ingrijpende gebeurtenis. Wij zijn ons daar heel goed van bewust. Wanneer je contact met ons opneemt zullen de professionals van onze meldpost je duidelijk de mogelijk te nemen stappen uitleggen. Veelal zal dit gaan over de laatste verzorging en opbaring van je dierbare.

De laatste zorg.

Kan bestaan uit het overbrengen of het thuis-opbaren van jullie dierbare. Onze vriendelijke professionals van zorg en vervoer komen op het gewenste tijdstip naar je toe.(24 uur per dag). Ze kunnen je ondersteunen bij de laatste verzorging, uitleg geven over het gebruik van bijvoorbeeld een multikoeling, of aansluitend je dierbare overbrengen naar een locatie die je wenst.

Het regelen van de uitvaart.

Heeft voor ieder mens een andere betekenis. Wil je veel zelf regelen dan heb je misschien behoefte aan praktische tips of deskundig advies. De professionele assistent van het Uitvaartzorgbureau kan je dan ondersteunen bij het doen van de aangifte van overlijden, het opstellen van de rouwkaart, of het boeken van een uitvaart-locatie.

De dag van de uitvaart.

Is een zware en emotionele dag. Misschien ben je op die dag het liefst in je eigen omgeving met je dierbare. Je hebt er dan voor gekozen om dit in stilte te laten verlopen. Het kan ook zijn dat je samen met genodigden een laatste groet brengt tijdens een afscheidsdienst met aansluitend de crematie of begrafenis. Een uitvaartprofessional die deze dag voor jullie de eindverantwoordelijkheid draagt kan dan een uitkomst bieden.

De zorgen erna.

Kunnen uiteenlopen van praktische tot emotionele zaken. De afwikkeling van een nalatenschap, het gemis van je dierbare, het tempo waarin dit alles heeft plaatsgevonden. Ook na de uitvaart kun je terugvallen op de professionals van UGN.